اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 سامانه ارتباط مردمی 1540 محیط زیست امروز چهارشنبه با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سازمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، سید احمد نبوی مدیرکل دفتر ارزیابی بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم رونمایی از این سامانه ارتباطی گفت: تماس با این سامانه کاملا رایگان است و از فردا (پنجشنبه) آماده دریافت پیام های محیط زیستی مردم هستیم. 

وی افزود: حدود 6 ماه پس از روی کار آمدن دولت جدید، تماس های مردمی برای مخابره کردن مخاطرات زیست محیطی بسیار زیاد شد از این رو از 9 ماه پیش ریاست سازمان دستور راه اندازی این سامانه را صادر کرد.

وی ادامه داد:امروز این سامانه راه اندازی شده و 21 استان دارای خط مستقل 1540 هستند و تمام آنها به شبکه اصلی که در اتاق کشیک سازمان حفاظت محیط زیست مستقر است وصل شده اند.

نبوی گفت: هر ایرانی از هر نقطه ازکشور ودر هرزمان می تواند پیام محیط زیست خود را در این سامانه ثبت کند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 اسفند 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

10153004_627722293978288_2150523113714991020_nتلفن های هوشمند متصل به این سامانه صدای شلیک گلوله ، تبر و اره برقی را در جنگل تشخیص می دهند و سپس جنگل بانان را از برش غیرقانونی درختان یا شکار حیوانات با خبر می کنند.

تلفن های هوشمند امروزه قادر هستند تا دستور های صوتی شما را تشخیص دهند و فرمان های لازم را اجرا نمایند، آنها حتی می توانند با گوش دادن به موسیقی در حال پخش، نام آهنگ و خواننده را نیز اعلام کنند. اما واقعیت این است که موبایل های امروزی توانایی انجام کارهای بسیار مفیدتری را نیز دارا هستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، شرکت  رین فارست کانکشن Rainforest Connection در حال راه اندازی سیستمی است که به وسیله آن تلفن های هوشمند صدای تبر و اره برقی را در جنگل تشخیص می دهند و سپس جنگل بانان را از برش غیرقانونی درختان با خبر می کنند. این شرکت برای پیاده سازی پروژه خود کمپینی ۱۰۰ هزار دلاری را در سایت KickStarter راه اندازی کرده و تاکنون موفق شده تا ۵۶ هزار دلار را جمع آوری نماید.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:تلفن های هوشمند,جنگل,درختان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

استفتایی از حضرت  آیت الله صانعی درباره سرعت اینترنتمحدودیت در پهنای باند و سرعت اینترنت دخالت در سلطه مردم و تضییع حقوق آنان است.

شفقنا - آیت الله یوسف صانعی مرجع تقلید شیعه در قم در پاسخ به استفتایی درباره ایجاد محدودیت در پهنا و سرعت اینترنت به صرف بیم استفاده نامطلوب و ناصواب، این عمل را دخالت در سلطه مردم و تضییع حقوق آنان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله صانعی، متن استفتا به این شرح است:

افزایش سرعت اینترنت و جلوگیری از اتلاف وقت
بسمه تعالی
محضر مبارک مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صانعی (مدظله العالی)

با سلام و احترام؛
با توجه به اینکه بسیاری از محققین و پژوهشگران جهت تحقیقات علمی از اینترنت استفاده می کنند و سرعت پایین اینترنت باعث اتلاف وقت و عمر افراد می گردد در صورتی که وزارت ارتباطات امکان افزایش سرعت اینترنت و جلوگیری از اتلاف وقت این افراد را داشته باشد آیا به صرف بیم استفاده نامطلوب و ناصواب بعضی از افراد از اینترنت می توان آن را محدود کرد؟



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:اینترنت,آیت الله یوسف صانعی,سرعت اینترنت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

تاریخ مخابره : ۱۳۹۱/۱۲/۳ - ۱۶:۵۴اکسیژن - دکتر سید علیرضا عظیمی - در روزگار ما آلودگی هوای شهرها از معظلات بزرگی است که - هر چند با شدت و ضعف قابل ملاحظه - تقریبا در همه کشورها گریبانگیر مردم و حکومتها گردیده است. شهر نشینی به معنای زندگی حجم بزرگی از جمعیت بشری در فضا و مساحتی محدود به نام شهر، افزایش تراکم و تردد شهروندان و حمل بار و کالا را به دنبال داشته است و امروزه در تمامی شهرهای کوچک و بزرگ دنیا وسایل نقلیه عموما موتوری این وظیفه را به عهده دارند که نتیجه استفاده از آنها، سوزاندن سوختهای فسیلی و آلوده شدن هوا بوده است.

با شدت یافتن آلودگی هوا در شهرها، مدیران شهری و دانشمندان در صدد برآمدند تا با ارائه راهکارهایی این مشکل و خطر زیست محیطی را که تبعات فراوانی چون بیماری، کاهش طول عمر، کاهش عمر مفید، تخریب بناهای تاریخی، بیماری و مرگ جانوران و گیاهان، افزایش هزینه های درمانی، اتلاف بودجه ملی و ... را به دنبال داشت، کاهش دهند. استفاده از وسایل ارتباطی و ارتباطات غیر حضوری مانند پست و تلفن یکی از دهها روشی است که مورد نظر قرار گرفت تا در کنار دیگر فوایدشان، با کاهش دادن ترددهای افراد در سطح شهر به کاهش آلودگی هوا کمک کنند. 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:اینترنت,آلودگی هوا,اینترنت هراسی,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

با فرا رسیدن هفته اول آبان ماه، اکسیژن یک ساله شد.

اکسیژن - دکتر سید علیرضا عظیمی - با فرا رسیدن هفته اول آبان ماه، اکسیژن یک ساله شدیک سال تلاش برای اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور.

 در این یک سال در حد بضاعت محدودمان کوشش کردیم و تجربه قابل توجهی اندوختیم. اغلب با بی تفاوتی ها مواجه شدیم و گاهی مورد تشویق قرار گرفتیم.

و البته طی این مدت بیش از یکصد هزار بازدید از اکسیژن به ثبت رسید.

وظیفه دارم به عنوان مدیر این وبلاگ از همه عزیزانی که به هر نحو در پیشبرد و ارتقای آن نقش داشته اند، قدر دانی نمایم. امید است این گونه همکاری ها استمرار یابند و شاهد رشد کمیت و کیفیت آنها باشیم.

- ابتدا یاد می کنم از دوستانی که در راه اندازی، تنظیم و پشتیبانی فنی اکسیژن نقش داشته اند و سپاسگزار ذوق، اندیشه و مهارت ایشان هستم:



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 16 آبان 1393برچسب:اکسیژن,تولد,بازدید,آقا,خانم, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

یکی از مقوله‌هایی که می‌تواند در کاهش حمل‌ونقل بسیار اثرگذار باشد، استفاده از‌ آی‌تی است چرا که با استفاده از‌ آی‌تی در خدمات دولتی و خصوصی به‌طور قطع از میزان حمل‌ونقل و ترافیک کاسته خواهد شد و این امر روی کاهش آلودگی هوا نیز اثرگذار خواهد بود.

عصر ایران - با وجود اینکه دولت بار‌ها از اجرای طرح‌های فناوری اطلاعات در کشور سخن گفته اما در عمل، ضعف شدید در اجرا و یا به‌عبارتی شکست این طرح‌ها منجر به افزایش رفت‌وآمد‌ها در شهر‌ها برای انجام امور اداری شده است. به‌عنوان نمونه طرح دورکاری که در اواخر سال 89 با تبلیغات گسترده شروع شد اینک به ورطه فراموشی سپرده شده است.

 به نوشته همشهری در دولت نهم مصوبه‌ای از سوی دولت خطاب به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر شد که در آن خواسته شده بود این وزارت از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا بهره‌برداری کرده و نتیجه را به دولت گزارش کند. از سرنوشت اجرای این مصوبه نیز اطلاعی در دست نیست اما گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مورد پایین بودن جایگاه ایران در شاخص‌های دولت الکترونیک و عقب‌ماندگی دولت از طرح‌های الکترونیک کردن امور، سند برجسته‌ای است که نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از دلایل آلودگی هوای تهران و به تبع آن ترافیک سنگین پایتخت به‌علت عدم‌اجرای طرح‌های دولت الکترونیک بوده است.
 
در همین حال کار‌شناسان فناوری اطلاعات معتقدند محدودیت پهنای باند در ایران یکی از اصلیترین دلایل مراجعات فیزیکی و اجرا نشدن طرح‌های پیشرفته دولت الکترونیک در ایران است و یکی از اصلیترین راه‌های کاهش آلودگی هوا، افزایش پهنای باند در کشور برای ارتباطات راه‌دور به جای مراجعات فیزیکی و روزمره مردم به ادارات و دوایر دولتی است.
 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 مهر 1393برچسب:آلودگی هوا,آی تی,اینترنت,رفت و آمد,ترافیک, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار پیام هشدار دهنده در صورت قرار گرفتن کیفیت هوا در وضعیت ناسالم است که کاربر بدون چک کردن نرم افزار این پیام را مشاهده می کند.
 
شفاف - نرم افزار موبایل «آسمان آبی» که با هدف اطلاع رسانی آنلاین آخرین وضعیت آلودگی هوای شهر تهران از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تولید شده است منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا با توجه به نزدیک شدن به نیمه دوم سال و افزایش میزان غلظت آلاینده ها طی فصول سرد سال، این نرم افزار به شهروندان تهرانی کمک می کند تا با اطلاع دقیق از وضعیت آلودگی هوای این کلانشهر و امکان دستیابی به اطلاعات نزدیک ترین ایستگاه سنجش آلودگی هوا به محل کار یا منزل خود تردد های شهری خود را برنامه ریزی و تصمیم گیری نمایند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 1 مهر 1393برچسب:نرم افزار موبایل,«آسمان آبی»,اپلیکیشن «آسمان آبی»,آخرین وضعیت آلودگی هوا,شرکت کنترل کیفیت هوا , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

رییس سازمان جنگلها با اشاره به کمبود شدید نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور گفت: رایزنی با دولت برای استفاده از ماهواره و ابزار های سنجش از دور در جهت حفاظت از جنگلها آغاز شده است.

 خداکرم جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: سازمان جنگلها با توجه به کمبود شدید نیرو در بخش حفاظت با جدیت رایزنی با دولت را برای افزایش تعداد جنگلبانان در سراسر کشور آغاز کرده است.

 به گفته وی، همچنین از آنجایی که نیروی انسانی به تنهایی کفاف سطح گسترده اراضی ملی و منابع طبیعی کشور را نمی دهد برای تجهیز سازمان به ابزار های سنجش از دور مانند ماهواره ها در هیات دولت اعلام نیاز شده است.

 رییس سازمان جنگلها اظهار داشت: همچنین تجهیز سازمان به ابزار های فنی و الکترونیکی در راستای مقابله با قاچاق چوب، جلوگیری از آتش سوزی و جلوگیری از تصرف اراضی در دست بررسی است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 شهريور 1393برچسب:جنگل,سازمان جنگلها,منابع طبیعی,ماهواره,سنجش از دور , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

ترک سیگار با QuitNow! Pro v3.21برنامه ای برای ترک سیگار در گوشی های موبایل اندروید

اندرویدیها download-android.ir -برنامه  QuitNow! Pro به شما کمک می کند تا بوسیله گوشی های هوشمند اندروید بتوانید از کشیدن سیگار خودداری کنید.

یکی از عملکرد های اصلی این برنامه نشان دادن میزان پس انداز شما قبل از اینکه اقدام به خرید کنید می باشد.

از ویژگی های این برنامه محاسبه تعداد روزهای بدون سیگار، تعداد سیگارهای مصرف نشده، پول ذخیره شده، زمان ذخیره شده، نمایش ۹ جنبه از سلامت شما که هر روز میزان بهبود تدریجی آن را می بینید، نکته های لازم برای ترک، اعلام حقایقی درباره سیگار، ویجت برای دیدن میزان پیشرفتتان و …  است.

از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به قابلیت چت و گفتگو با کسانی که از این برنامه استفاده می کنند اشاره نمود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 5 شهريور 1393برچسب:ترک سیگار,اندروید,گوشی هوشمند,چت,سیگار, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

سنجش میزان آلودگی هوا با گوشی های هوشمندبی ام اِی به نقل از smartplanet نوشت - شما احتمالا وقتی یک گوشی را هوشمند می‌دانید که یک سری نرم افزارهای مختلف نظیر جی پی اس، جستجوگر وب، تلفن، دوربین و غیره را در خود گنجانده باشد اما محققان در حال اثبات این موضوع هستند که گوشی‌های هوشمند چگونه می‌توانند بیشتر از ارسال عکس‌های Instagram به فیس‌بوک به کار آیند.

دانشمندان علم کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا واقع در سن دیه گو شروع به توسعه یک سری حسگرهای آلودگی هوای قابل حمل کوچک کرده اند. این حسگرها با نام CitiSense، از سیستمی تشکیل شده اند که میزان آلودگی هوا را اندازه‌گیری کرده و داده‌های دریافتی را به گوشی هوشمند یا کامپیوتر شما می‌فرستد.

این سیستم می‌تواند مقدار ازن، دی اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و آلاینده‌های هوای معمولی صادر شده از خودروها را مشخص کرده و میزان آلودگی هوا را در مقایسه با استانداردهای کیفی ملی در آمریکا نشان دهد.

محققان معتقدند که حسگرهای قابل حمل اکنون فقط می‌توانند توسط افرادی با شرایط خاص مانند مبتلایان به آسم مزمن مورد استفاده قرار گیرند که جلوگیری از حضور در معرض آلودگی هوا برای آنها مهم و ضروری است. همچنین امکان استفاده از آن برای مسافرانی که سوار بر دوچرخه یا پیاده در پی کشف پاکترین مسیر هستند نیز میسر می‌باشد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 مرداد 1393برچسب:آلودگی هوا,گوشی هوشمند,حسگر,سنجش آلودگی هوا , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

شرکت IBM با آلودگی هوای شهر پکن چین مبارزه می‌کندشرکتIBM قصد دارد با طراحی سیستم ویژه‌ای به کاهش آلودگی هوای شهر پکن در چین کمک کند.

ام بی اِی نیوز - به گزارش وب‌سایت computerworld، شرکت IBM اعلام کرده است قصد دارد به مقامات چینی کمک کند تا با آلودگی هوای پکن که یکی از بزرگ‌ترین کلان‌شهرها در این کشور است، مبارزه کنند. پکن در حال حاضر بیش از ۲۱ میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از آلوده‌ترین شهرهای چین است.

کارخانه‌ها، نیروگاه‌های سوخت فسیلی و آلودگی‌های نشأت گرفته از شهرهای مجاور جزء مهم‌ترین دلایل آلودگی پکن است. شرکت IBM نیز قصد دارد با طراحی الگوها و مدل‌های رایانه‌ای تصویر دقیق‌تری از آلودگی این شهر به دست دهد. این شرکت قصد دارد به کمک ابررایانه‌ها آلودگی هوا را مورد مطالعه و پیش‌بینی قرار دهد.

هم‌اکنون اعلام وضعیت آلودگی هوا از طریق ابر رایانه‌ها امری عادی است. اما IBM تلاش می‌کند سیستم ویژه‌ای برای پکن طراحی کند تا امکان پیش‌بینی میزان آلودگی هوا از سه روز قبل میسر شود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 مرداد 1393برچسب:آلودگی هوا,پکن,چین,IBM,رایانه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

احسان محمدیاحسان محمدی مدیر مسوول پایگاه خبری زیست بوم در بخش رسانه های فعال و تاثیر گذار شایسته دریافت تندیس و لوح تقدیر نفر برگزیده جایزه ملی محیط زیست شناخته شد و این جایزه را از رئیس جمهور روحانی دریافت کرد.

زیست بوم: با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست و نهادهای مدنی، چهار جایزه اول ملی محیط زیست اعطا شد.

 رئیس‌جمهور در آستانه 5 ژوئن، مصادف با 15 خرداد، روز جهانی محیط زیست، در جمع کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست و نهادهای مدنی این حوزه حضور یافت و چهار جایزه اول ملی محیط زیست را اعطا کرد.

 به گزارش زیست بوم، احسان محمدی مدیر مسئول پایگاه خبری زیست بوم در بخش رسانه های فعال و تاثیر گذار شایسته دریافت تندیس و لوح تقدیر نفر برگزیده جایزه ملی محیط زیست شناخته شد و این جایزه را از رئیس جمهور روحانی دریافت کرد.

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ 

 مطالب مرتبط :

اهدای 4 جایزه ملی محیط زیست توسط رئیس جمهور



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:زیست بوم - روحانی - محیط زیست - جایزه ملی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

رئیس جمهور در آستانه روز جهانی محیط زیست 4 جایزه ملی محیط زیست را به سازمان میوه و تره بار، سازمان پارک ها، انجمن مردم نهاد سبز چیپا و پایگاه خبری تحلیلی زیست بوم اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با کارکنان سازمان محیط زیست دیدار و جایزه ملی محیط زیست را به 4 نفر از کسانی که در زمینه زیست محیطی خدمات شایانی انجام داده اند، اهدا کرد.

اولین جایزه ملی محیط زیست توسط  توسط رئیس جمهور، محمد رضا تابش نماینده مجلس شورای اسلامی و معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست به اشخاص زیر اهدا شد.

 جایزه اول محیط زیست در بخش متخصصین و مدیران به حسین صفائیان در سازمان میوه و تره بار جهت سالم سازی میوه و ظروف یک بار مصرف، در بخش موسسات عمومی و سازمان های مردمی به بختیاری از سازمان پارک ها به جهت افزایش سرانه فضای سبز شهری، در بخش مردم نهاد به کاوه کردستانی از انجمن سبز چیپا به جهت راه اندازی جنبش تفنگ کشان و در بخش سایر اشخاص به احسان محمدی از پایگاه خبری زیست بوم به جهت پوشش اخباری 24 ساعته محیط زیست اهدا شد. 

به گزارش زیست بوم مراسم راس ساعت 8:30 دقیقه با حضور مقامات کشوری، بسیاری از مدیران کل استانی سازمان محیط زیست که برای حضور در این مراسم خود را از استان های مختلف به تهران رسانده بودند و جمعی از محیط بانان و فعالان رسانه ای عرصه محیط زیست، در سالن همایش های پردیسان آغاز شد.

در هنگام ورود دکتر روحانی به سازمان حفاظت محیط زیست دو کودک با لباس های کُردی با اهدا دسته گل از او استقبال کردند. در خلال سخنرانی رئیس جمهور چندین بار حضار با کف زدن ممتد او را تشویق کردند و وقتی دکتر روحانی قصد خاتمه دادن به سخنرانی خود را داشت یکی از حضار از او خواست جنگل های زاگرس را فراموش نکند. روحانی در پاسخ به این فرد به سفر و بازدید خود از جنگل های بلوط استان ایلام اشاره کرد و از عزم دولت برای مقابله با خشک شدن جنگل های زاگرس سخن گفت.

علاوه بر برگزیدگان پیشگفت، شهردار قزوین به خاطر خدمات برجسته شایسته تقدیر شناخته شد، کاظم نجاریون موسس گروه فعال رفتگران طبیعت از دیگر برگزیده های این مراسم بود و مهدی نظری که از او به عنوان «مرد درختی» یاد می شود در این مراسم لوح تقدیر و جایزه گرفت.

در این مراسم نماینده کارکنان سازمان محیط زیست برخی از مشکلات معیشتی و شغلی را مطرح کرد و گروهی از نوجوانان ناشنوا به اجرای نمادین چند قطعه موسیقی حماسی پرداختند. در پایان نوجه شما را به گزارش تصویری این برنامه جلب می کنیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:رئیس جمهور - محیط زیست - جایزه ملی - دکتر روحانی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

اکسیژن - دکتر سید علیرضا عظیمی - از هنگام آغاز به کار وبلاگ اکسیژن در آبان ماه سال 1392 تا کنون شاهد تشویق و همراهی دوستان و همکاران و علاقه مندان محیط زیست بوده ایم که با نگارش و تهیه مطلب، انتخاب مطلب، ارائه راهنمایی، نقدهای سازنده، معرفی اکسیژن به دیگران، ارائه نظر در ذیل برخی مطالب وبلاگ، مطالعه مطالب اکسیژن و ... ما را در ارتقای اکسیژن و گسترش معرفت عمومی نسبت به هوای پاک یاری داده اند و وظیفه خود را نسبت به سلامت هوای شهرها و محیط زیست کشورمان ادا نموده اند.   

فرهیختگانی که سلامت و سعادت خود را در سلامت و سعادت جامعه جستجو کرده اند و دشواری دستیابی به هدف، آنها را مایوس نساخته است و از این رهگذر مجالی برای شکوفایی فطرت الهی - انسانی خویش، خدمتی به هموطنان و عمل صالحی برای آخرت فراهم ساخته اند. گرامیانی که مرگ و بیماری همشهریان شان را تاب نیاورده اند، نسبت به ناگواری روزگار و نا مردمی آنانی که میل به دنیا بر چشم و گوش و قلب شان مهر نهاده و کور و کر و گنگ شده اند، بی تفاوت و تسلیم نگردیده اند و اراده نیکویشان را در امتداد اراده پروردگارشان که کسالت و بیماری و نا خوشی را دشمن می دارد، به عمل رسانده اند.

افزایش تدریجی آمار مراجعات روزانه به اکسیژن و ارتقای جایگاه آن در رتبه بندی موتور های جستجو مانند گوگل نشان می دهد که تلاش اکسیژنی ها بی حاصل نبوده و شمع خرد ورزی و نیکخواهی شان با تمام کوچکی و کمی بضاعت، توانسته پرتویی بر ظلمات جهل و بی تفاوتی بیفکند.

امید آن داریم که پندار و کردار نیک شان استمرار یابد و اهداف بلندشان با تاییدات حضرت حق همراه و برقرار گردد. 

عکس : ساسان میناییان

تاریخ انتشار : 29/ 1/ 1393

نوشته شده در تاريخ جمعه 29 فروردين 1393برچسب:اکسیژنی,وبلاگ اکسیژن,, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

قانون آنلاین- محمدعلی ابطحی، در جدیدترین استاتوس فیس بوکی خود پیرامون رابطه آنچه در هولوکاست اتفاق افتاده با وضعیت آلودگی هوای تهران یادداشت جالبی را نوشته است.

به گزارش پیام نو، محمدعلی ابطحی، معاون رئیس جمهور و رییس دفتر سابق سید محمد خاتمی، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک در یادداشتی کوتاه آورده است:

از بس کتاب و فیلم در باره هولوکاست و کوره های گاز و انتظار مرگ خواندم و شنیدم، ناخود آگاه امروز تو این هوای آلوده حس کردم توی راهرو اتاق های گاز اشویتس نشستیم و منتظر رفتن به اتاق گازیم. والا به مولا….

ابطحی14

زمان مخابره : 1392/11/3  
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

1150947_160651657465547_1764544581_nرییس سازمان محیط زیست در آخرین استاتوس فیس بوکی اش از طرح گزارش نامه ۳۰۰ تن از استادان  محترم دانشگاههای اصفهان در بحث آلودگی هوای آن شهر در جلسه دولت خبر  داده است.

به گزارش پیام نو، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و ریس سازمان محیط زیست در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت:

گزارش نامه ۳۰۰ تن از اساتادان محترم دانشگاههای اصفهان در بحث آلودگی هوای آن شهر را دیروز در دولت مطرح کردم. ایشان طی نامه ای تاکید کرده اند که ریه های مردم اصفهان انباشته از سرب و گوگرد و ذرات معلق و مسموم است. آنها خواستار تسریع در اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان و تخصیص بودجه به این امر شده اند. 
همچنین به دولت گزارشی از نقش مازوت در آلودگی شدید هوا در اصفهان، اراک، قزوین و سایر نقاط کشور دادم. مازوت متاسفانه در فصولی که مصرف گاز افزایش می یابد بیشتر استفاده می شود و آلودگی فراوان و سنگینی دارد. این در حالی است که در نیروگاهها هیچگونه ابزار سنجش آلودگی وجود ندارد. گزارش و اطلاعات و آمار موضوع را به طور کامل در جلسه ارائه کردم. 
این هم عکسی که خودم از نیروگاه شهید رجایی قزوین گرفته ام (سمت راست) و عکسی که یکی از همکاران از نیروگاه شازند اراک گرفته (سمت چپ)… باید به این وضع پایان داد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:ابتکار - فیس بوک - آلودگی هوا - اصفهان - نیروگاه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

آیا هوا آلوده است؟ با موبایل خود آلودگی را بسنجید !!!

تکناز - با ارائه یک اپلیکیشن اندروئیدی به نام Visibility (قابلیت دیدن) دوربین موبایل شما به وسیله ای جهت سنجش میزان آلودگی هوا تبدیل می شود. کافی است با استفاده از دوربین تلفن اندروئیدی خود عکسی از آسمان بگیرید، این اپلیکیشن مشخصات جغرافیایی و زمانی و جهت تصویر را همراه با عکس به سرور مرکزی محاسبه کننده می فرستد، در آنجا عکس با نمونه های موجود مقایسه می شود تا کیفیت آسمان آبی درون عکس مشخص شود، سپس بر اساس این فرایند میزان تقریبی ذرات معلق هوا محاسبه شده و به موبایل شما فرستاده می شود و همزمان داده های دریافتی از موبایلهای مختلف روی سرور مرکزی جمع آوری می شود تا نقشه ای از میزان آلودگی هوا در مناطق مختلف به دست آید. ‏



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 روحانی7

صفحه فیس بوک منتسب به دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در یک ابتکار جالب، نظر کاربران را پیرامون راهکارهای مورد نظر برای بهبود هوای تهران و دیگر کلانشهرها جویا شده است.
  قانون آنلاین- صفحه فیس بوک منتسب به دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در یک ابتکار جالب، نظر کاربران را پیرامون راهکارهای مورد نظر برای بهبود هوای تهران و دیگر کلانشهرها جویا شده است. به گزارش پیام نو، در آخرین استاتوس صفحه فیس بوک منتسب به دکتر روحانی آمده است:
 Hopefully, this cartoon will not depict the future of Tehran and other megacities in Iran. What do you think the government will do to control air pollution in megacities

امیدواریم این کاریکاتور، تصویری از آینده تهران و کلان شهرهای ایران نباشد . به نظر شما دولت چه اقدامات عملی برای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها، می تواند انجام دهد؟


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

 

 

خبرگزاری فارس: اطلاع لحظه‌ای از وضعیت آلودگی تهران با موبایل به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، نرم‌افزار اطلاع لحظه‌ای از وضعیت آلودگی هوای تهران یکی از اپلیکیشن‌های ایرانی است که روی APPStore قرار گرفته است.

این نرم‌افزار رایگان، با عنوان «هوای تهران» امکان مشاهده وضعیت آلودگی و سلامت هوای امروز و روزهای گذشته تهران، غلظت آلاینده‌ها، هشدارهای متناسب با وضعیت روز را طبق اعلام لحظه‌ای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران فراهم می‌کند.

ارسال خبر برای اکسیژن : ساسان میناییان



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 2 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
 سال آینده استفاده از سوخت یورو 4 الزامی است و از خردادماه سال 93 در صورت عدم استفاده از این نوع سوخت شماره‌گذاری خودروها انجام نمی‌شود.
  کلیه شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق وب سایت air.tehran.ir/airnow به صورت لحظه‌ای از وضعیت کیفی هوای منطقه خود و سایر مناطق مطلع شوند

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف رشیدی در نشست خبری آسیب شناسی وضعیت آلودگی هوای کلانشهر تهران که روز دوشنبه برگزار شد، گفت: عقب ماندگی در بحث آلودگی هوا به ویژه در مورد خودروها و سوخت بیش از سایر بخش‌هاست و در این زمینه نمی‌توانیم طی یک دوره زمانی کوتاه وضعیت آب و هوا را به شرایط مطلوب برسانیم.

وی افزود: کنترل و کاهش آلودگی هوا از جمله برنامه‌های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است و در این زمینه تمام سیاستهایمان را به تعامل با دستگاه‌ها و مباحث کارشناسی،‌ علمی و اجرایی متمرکز کرده‌ایم.

رشیدی با اعلام اینکه سال آینده استفاده از سوخت یورو 4 الزامی است گفت: از خردادماه سال آینده در صورت عدم استفاده از این نوع سوخت شماره‌گذاری خودروها انجام نمی‌شود.

سرپرست دفتر بررسی اقلیم و آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اگر وزارت نفت نمی‌تواند سوخت استاندارد را به کشور وارد کند می‌توانیم در زمینه واردات سوخت در بحث بنزینی و دیزلی ورود کنیم تصریح کرد: اگر پول بابت واردات بنزین و سایر سوخت‌ها پرداخت نکنیم باید اعتباراتمان را به داروهای سرطانی اختصاص دهیم و این در حالی است که موضوع اول قابل بهبود بوده اما بهبود موضوع دوم امکانپذیر نیست. وی در مورد



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 18 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
عکس : شهر نوشت
به گزارش شهر، صبح امروز سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران به ریاست مرتضی طلایی نایب رییس شورا برگزارشد.
 علیرضا دبیر ، عضو شورای شهر تهران با اشاره به بحث آلودگی هوا گفت: مبارزه با هیولای آدم کش آلودگی هوا نیازمند یک عزم ملی است. وی ادامه داد: برای برطرف کردن این مشکل نیازمند یک تصمیم جدی در حوزه سلامت هستیم. 
 عبدالحسین مختاباد عضو دیگر شورای شهر با اشاره به معضل آلودگی هوا اظهارداشت: با توجه به مشکلات پیش آمده در بخش آلودگی هوا شاهد هستیم که بچه‌هایمان جلوی چشم‌هایمان از بین می‌روند. وی تصریح کرد: امیدواریم معاون رئیس جمهور و رئیس محیط زیست، مشارکت جدی‌تری را برای رفع معضل آلودگی هوا نشان دهد.


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 20 دی 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |

QR کد چیست؟!
QR Code روشی است برای کدگذاری مطالب مختلفی مانند نام، ایمیل، آدرس سایت، کد محصول،توضیحات و... که حاصل آن یک تصویر است. این تصویر با استفاده از اکثر گوشی­های دوربین­دار قابل فهم است و همین امر باعث شده شرکت­ها و افراد زیادی از این کد بر روی محصولات و کارت­های ویزیت استفاده کنند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.